Urednik sekcije: prof. prim. dr. sc. Joško Markić, dr. med.
Prijevod: Tonka Borovina, dr. med.
Škola čini veliki dio života adolescenta. Poteškoće u gotovo svakom području života često se manifestiraju kao problemi u školi.
Pojedini školski problemi uključuju
Između 1% i 5% adolescenata razvije strah od odlaska u školu. Taj strah može biti generaliziran ili povezan s određenom osobom (učiteljem ili drugim učenikom—) ili događajem u školi (kao što je sat tjelesnog odgoja). Adolescent može razviti tjelesne simptome, kao što je bol u trbuhu, ili jednostavno može odbiti ići u školu. Školsko osoblje i članovi obitelji trebaju identificirati razlog straha, ukoliko postoji, i potaknuti adolescenta u pohađanju škole.
Adolescenti koji su opetovano izostaju s nastave ili napuste školovanje, donijeli su svjesnu odluku da propuste školu. Ti adolescenti općenito imaju slabo školsko postignuće te su imali malo uspjeha ili zadovoljstva u školskim aktivnostima. Često su se upuštali u rizična ponašanja poput nezaštićenog seksualnog odnosa, uzimanja droga i nasilja.
Adolescenti koji su pod rizikom napuštanja školovanja trebali bi biti svjesni drugih obrazovnih mogućnosti, kao što su stručno osposobljavanje, završavanje ekvivalentnog studija i alternativni programi.
(Vidi također Uvod u probleme adolescenata.)
Uzroci
Problemi u školi tijekom adolescentskih godina mogu biti posljedica kombinacije
Ponekad školske probleme uzrokuje neprimjeren školski smještaj - osobito u adolescenata s teškoćama u učenju ili blagim intelektualnim teškoćama koji nisu prepoznati rano u životu.
Poremećaj pozornosti s hiperaktivnošću (ADHD) i poremećaji učenja, koji obično počinju ranije u djetinjstvu, mogu i dalje uzrokovati školske probleme kod adolescenata..
Dijagnoza i liječenje
Općenito, adolescenti sa značajnim školskim problemima trebaju proći cjelovitu evaluaciju učenja i procjenu mentalnog zdravlja.
Specifični problemi se tretiraju prema potrebi, a pruža se opća podrška i ohrabrenje. Promjene u okruženju za učenje i ponekad terapija lijekovima također mogu biti od velike pomoći adolescentima s poteškoćama. Federalni zakon o obrazovanju zahtijeva da škole procjenjuju i pružaju odgovarajuće usluge učenicima s poremećajima u učenju i drugima koji ne postižu svoj školski potencijal pružanjem individualiziranih obrazovnih planova.